Για το έργο…

Το έργο έχει αντικείμενο την επιμόρφωση 28.100 εκπαιδευτικών των ελληνικών σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης στη διδακτική αξιοποίηση στην τάξη των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και των Επικοινωνιών. Ειδικότερα, η Πράξη αυτή αφορά δύο τύπους επιμόρφωσης, οι οποίοι σχετίζονται άμεσα μεταξύ τους:

α) την επιμόρφωση 27.500 εκπαιδευτικών στις αρχές παιδαγωγικής αξιοποίησης των ΤΠΕ, καθώς και στην απόκτηση δεξιοτήτων, κατά κλάδο εκπαιδευτικών, για την παιδαγωγική αξιοποίηση εκπαιδευτικού λογισμικού και εργαλείων γενικής χρήσης. Η επιμόρφωση εκπαιδευτικών θα διεξαχθεί σε όλη τη χώρα, στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης. Ωστόσο, σε συγκεκριμένες περιπτώσεις απομακρυσμένων νησιών, δυσπρόσιτων ορεινών περιοχών, καθώς και Διευθύνσεων Εκπαίδευσης όπου για οποιοδήποτε λόγο δεν είναι δυνατή η υλοποίηση επιμορφωτικών προγραμμάτων (πολύ μικρός αριθμός ενδιαφερομένων εκπαιδευτικών, ανυπαρξία επιμορφωτών ή ΚΣΕ), θα υλοποιηθούν ειδικά προγράμματα επιμόρφωσης κατά το μοντέλο της μικτής μάθησης (blended learning), με συνδυασμό εξ αποστάσεως μαθημάτων και περιορισμένου αριθμού δια ζώσης επιμορφωτικών συνεδριών.

 β) την εκπαίδευση 600 εκπαιδευτικών–επιμορφωτών, οι οποίοι θα αποτελέσουν επιμορφωτές της Πράξης. Οι επιμορφωτές αυτοί, μαζί με τους προϋπάρχοντες του Μητρώου Επιμορφωτών Β’ επιπέδου, θα διενεργήσουν την επιμόρφωση και θα υποστηρίξουν την εφαρμογή και αξιοποίηση στη διδακτική πράξη των δεξιοτήτων και γνώσεων που θα αποκτήσουν οι επιμορφωμένοι εκπαιδευτικοί του β’ επιπέδου.

 Η υλοποίηση της Πράξης προϋποθέτει την εκπόνηση προγραμμάτων σπουδών, επιμορφωτικού υλικού και μελετών, τον σχεδιασμό, οργάνωση, διεξαγωγή, παρακολούθηση και αξιολόγηση των δύο παραπάνω τύπων επιμόρφωσης, την εφαρμογή των γνώσεων και δεξιοτήτων στην τάξη, τη στήριξη των επιμορφούμενων εκπαιδευτικών, την πιστοποίηση των γνώσεων και δεξιοτήτων τους στις ΤΠΕ, την ανάπτυξη και λειτουργία των υποστηρικτικών μηχανισμών οργάνωσης, υλοποίησης, παρακολούθησης, αξιολόγησης και ελέγχου της Πράξης. Οι υποστηρικτικοί μηχανισμοί περιλαμβάνουν μεταξύ άλλων τις Επιτροπές Επιμόρφωσης, τα Μητρώα Επιμορφωτών, Πανεπιστημιακών Κέντρων Επιμόρφωσης και Κέντρων Στήριξης Επιμόρφωσης, τα Κέντρα Πιστοποίησης, το Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα της Πράξης κλπ. Στο πλαίσιο της Πράξης θα υπάρχει η μεγαλύτερη δυνατή αξιοποίηση των μηχανισμών και μητρώων της Πράξης «Επιμόρφωση Εκπαιδευτικών στη Χρήση και Αξιοποίηση των ΤΠΕ στην Εκπαιδευτική Διδακτική Διαδικασία» του Μέτρου 2.1 του ΕΠΕΑΕΚ II που είχε υλοποιηθεί από το ΥΠΕΠΘ/ ΕΥΕ Προγραμμάτων ΚΠΣ.

 Οι στόχοι της Πράξης είναι:

 

Την ευθύνη για την υλοποίηση της Πράξης έχει σύμπραξη φορέων αποτελούμενη από:

Η Πράξη υλοποιείται στο πλαίσιο του Επιχειρησιακού Προγράμματος «Εκπαίδευση και Δια Βίου Μάθηση», ΕΣΠΑ (2007-2013) με τη συγχρηματοδότηση της  Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Κοινωνικού Ταμείου.

Η επιμόρφωση Β΄ επιπέδου υλοποιείται σε όλη τη χώρα, στα Κέντρα Στήριξης Επιμόρφωσης (ΚΣΕ), για τους εξής κλάδους εκπαιδευτικών:

Οι κλάδοι αυτοί επελέγησαν καθώς αντιστοιχούν στην πλειοψηφία των εκπαιδευτικών και που καλύπτουν την πλειοψηφία ωρών διδασκαλίας. Επομένως, η επιμόρφωση των εκπαιδευτικών αυτών των κλάδων θα έχει το μεγαλύτερο δυνατό αποτέλεσμα ως προς την αξιοποίηση των ΤΠΕ στην καθημερινή εκπαιδευτική και διδακτική διαδικασία των σχολείων.